“Syrian observatory for human rights” is run by mi6 – russia news now 2015 electricity rates

####

SOHR is not a pure propaganda operation like the White Helmets are. It is relatively truthful in its reporting of events and casualties in Syria. The total casualty count of the war SOHR gives is likely too high due to some estimates it uses in its bottom numbers. But an early check of its detailed accounts showed that its reports from incidents on the ground were mostly correct.

SOHR’s numbers have been quoted by about every news outlet in the world, usually in pro-rebel propaganda pieces. But it is not the observatory that turns the information it collects into propaganda. The media do that when they quote SOHR without the necessary caveats or when they disregard it where its information contradicts the official story. The examples below show that this is now often the case.

The idea that one man alone could keep track of all casualties in Syria, or stay in contact with so many local contacts on the ground, never made sense. It is simply too much work for one man who also runs a shop and cares for a family. It was obvious that there was more behind it.

The overall number in the casualty count SOHR gave did make sense. The categorization of the numbers did not. The numbers led casual readers assume that only one side of the war in Syria was armed. The numbers could not explained how the security forces were killed. It took a while before people woke up to that mismatch and asked SOHR. It willingly answered the question. But only few reports, like this one from June 2012, used the answer and explained the mismatch to their readers:

This was a technical correct but crude mislabeling of killed “civilians”, most of which were in fact anti-government fighters. But SOHR did not hide its dubious categorization. Anyone who asked was provided with the caveat above. But only few journalist asked despite the obvious mismatch in the casualty numbers and even fewer put the caveat into print. You will hardly find it in any current news piece that uses SOHR numbers.

Talking of war, and Syria, many of you may have noticed frequent references in the media to a body called the ‘Syrian Observatory for Human Rights’, often quoted as if it is an impartial source of information about that complicated conflict, in which the British government clearly takes sides. The ‘Observatory’ says on its website that it is ‘not associated or linked to any political body.’

To which I reply: Is Boris Johnson’s Foreign Office not a political body? Because the FO just confirmed to me that ‘the UK funded a project worth £194,769.60 to provide the Syrian Observatory for Human Rights with communications equipment and cameras.’ That’s quite a lot, isn’t it? I love the precision of that 60p. Your taxes, impartially, at work.

MI6 is subordinated to the British Foreign Office. The paltry sum of £195,000 pounds was surely not the only money Rami Abdulrahman received for more than seven years of daily work. There must be a rather large organization behind the dozens of news items and tweets the observatory puts out each and every day.

Over the last year, as the Syrian government side regained more and more ground, a new phenomenon arose. SOHR appeared less in western media reports on Syria. Its version of events was often missing in stories that involved U.S. operations. The reason was simple. SOHR continued to report somewhat truthful versions of events while the propaganda moved further away from reality.

The Syrian Observatory for Human Rights received information from Knowledgeable and independent sources confirming reaching a deal between the International Coalition and the Syria Democratic Forces in one hand; and the “Islamic State” organization in the other hand, and the deal stated the exit of the remaining members of the “Islamic State” organization out of Al-Raqqah city.

In January 10 2018 SOHR reported that the U.S. coalition released 400 ISIS fighters from prison and that at least 120 of them joined the Syrian Democratic Forces led by Kurdish fighters and U.S. special forces. It confirmed several U.S. attacks which had killed dozens of civilians in east Syria. The U.S. military denied that it let ISIS fighters go and it denied all civilian casualty claims.

[A]mong the casualties there are 21 civilians including 9 children and 3 women were killed as a result of suffocation caused by the shelling which destroyed basements of houses as a result of the violence bombardment that stopped about an hour ago on Douma area.

The Syrian Observatory for Human Rights managed to monitored interception by the regime forces to tens of missiles which targeted their positions and military bases in the Syrian territory, where several intersected sources confirmed to the Syrian Observatory, that the number missiles that were downed, exceeded 65 missiles, of the total number of missiles fired by the Trio Coalition …

The Syrian Observatory for Human Rights learned from several reliable sources that the airstrikes that were carried out on sites of the pro-regime gunmen in Desert Deir Ezzor; have caused human losses, where the Syrian Observatory documented the killing of at least 12 pro-regime gunmen of non-Syrian nationalities, as a result of the airstrikes that were carried out by warplanes believed to belong to the International Coalition, which targeted positions of the above-mentioned forces near the 2nd Station “T2”, which is more than 65 km away of al-Bokamal city in Deir Ezzor Desert, while others were injured with varying severity, and the death toll is expected to rise because there are some people in critical situation.