Youtube’s new attempt to limit propaganda draws fire from pbs – the washington post z gastroenterol

############

YouTube’s decision to flag state-backed media is the latest example of Silicon Valley grade 6 electricity unit ontario’s struggle to contend with the spread of disinformation across social media, a tactic exploited by foreign operatives during and after the 2016 presidential election. It also highlights the increasing challenges giant communications platforms face as they assume regulatory responsibilities gas numbers stove temperature in facilitating and policing the global public square.

“News is an important and growing vertical for us, and we want to be sure to get it right, helping to grow news and support news publishers on YouTube in a responsible way,” Geoff Samek, senior product manager for YouTube News, said electricity transmission loss in a blog post. “This work follows a series of changes we made throughout 2017 to better surface authoritative news content.”

But PBS, a U.S. public broadcaster, says YouTube’s decision is misguided. “Labeling PBS a ‘publicly funded broadcaster’ is both vague and misleading,” a spokesman told The Washington gas delivery Post in a statement. “PBS and its member stations receive a small percentage of funding from the federal government; the majority of funding comes from private donations. More importantly, PBS is an independent, private, not-for-profit nyc electricity cost corporation, not a state broadcaster. YouTube’s proposed labeling could wrongly imply that the government has influence over PBS content, which is prohibited by statute. If YouTube’s intent is to create clarity and better understanding, this is a step in the wrong direction.”

YouTube did not disclose a list of posters grade 9 static electricity test affected by the new labels. But in the blog post, the company included an example of a flagged video from Radio Free Asia, a nonprofit news organization funded by the Broadcasting Board of Governors, a U.S. government agency, whose stated mission is to inform, engage, and connect people around the world in support of freedom and democracy. The sample notice on the gastronomia y cia YouTube video stated RFA is funded in whole or in part by the American government.”

The notices will appear below the video but above the video’s title, YouTube said; the label also will include a link to the publisher’s Wikipedia page. On a Web page offering additional details about the labels, YouTube said that the notice is “not a comment by YouTube gas house pike frederick md on the publisher’s or video’s editorial direction or a government’s editorial influence.” The state-funded labels will not electricity notes be displayed in YouTube search results, and they will not affect any video features or change the criteria for enabling advertisements on videos, YouTube said.

YouTube’s move arrives as Facebook, Twitter and Google were attacked by lawmakers for not doing enough to prevent foreign electricity history meddling on their networks during the election. In contentious congressional hearings last year, members of Congress also pressed Google on its relationship with the Russian-backed news outlet RT, formerly known as Russia Today electricity receiver, which the U.S. intelligence community had concluded is a propaganda platform for Moscow. RT did not immediately respond to a request for comment.

In November, Eric Schmidt, the former executive chairman of Google’s parent, Alphabet, said that the company would de-rank RT and another Russian government-affiliated news outlet, Sputnik, in its search results in an effort to curb misleading and exploitative gas finder app content. Schmidt added that the company does not want to ban the outlets, and Google later clarified that the company does not gasco abu dhabi location re-rank individual websites.

The thorny issue over state-backed media playing out on tech platforms is part of a broader conflict between the U.S. and Russian governments. Russian President Vladimir Putin recently signed into law new measures that will allow authorities to force any foreign media organization to register as a “foreign agent.” The policy, enacted in retaliation after RT was forced to register under a similar statute in the United States gas meter reading, could entangle U.S. news bureaus abroad and may lead Moscow to enact further censorship rules.